Kyläyhdistys

Paakkolan Kylätoimikunta perustettiin 20.11.1984 teemalla "Paakkolan kylä eläväksi ja viihtyisäksi asua". Kylätoimikunta rekisteröitiin yhdistykseksi 10.2.1996. Samalla nimi muuttui Paakkolan Kyläyhdistys ry:ksi.

Kyläyhdistys on toiminut aktiivisesti kylän asukkaiden ja loma-asukkaiden asuin- ja elinympäristön parantamiseksi. Alkuvuosina kyläyhdistys toimi aktiivisesti mm. vesijohtoveden laadun parantamiseksi, kylästä puuttuneen palopostin saamiseksi ja kyläkaupan lakkauttamisen peruuttamiseksi. Kyläyhdistys oli aikanaan aktiivinen myös kyläkoulun lakkauttamisen yhteydessä, kirjelmöiden päättäjille aktiivisesti koulun säilyttämisen puolesta. Myös ns. pikavuoropysäkin saamiseksi Paakkolan kohdalle kyläyhdistys toimi aktiivisesti, vaikuttaen eri osapuoliin ja päättäjiin.

Kyläyhdistys on ollut ja on tulevaikuudessakin paakkolalaisten äänenkannattaja. Kyläyhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2018 on 5,00 euroa per henkilö.

Liity sähköpostituslistalle

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.