Maisemapelto& toiminta "Kiertotalous ruohonjuurella" hankkeessa

Maisemapelto perustettiin toukokuussa 2023

Toukokuun viimeisinä päivinä kylätalon peltoaukealle ensin suunniteltiin ja sitten rajattiin ja muokattiin pienehkö maa-alue maisemapelloksi, johon kylvettiin auringonkukkaa,rehuvirnaa,  hunajakukkaa ja keltalupiiniseosta.

Maisemapellon idea on vahvistaa luonnon monimuotoisuutta ja tarjota linnuille ja pölyttäjille elinamahdollisuuksia. Nyt sitten toivomme suotuisaa kasvukautta ja voitaneen heinä- elokuulla saada silmäniloa kukkivasta kedosta. Mikäli hyvin käy ja kukat kukkivat, voit mielihyvin sitä kuvata ja poimia kukkia omaa käyttöösi, kotiin maljakkoon!

Maisemapelto on osa P-P Leader ry:n ”Kiertotalous ruohonjuurella” – hanketta, jossa  Paakkola oli yksi pilottikylistä. Maisemapellon muokkaustyöstä iso kiitos Juhani ”Jussi” Rantamölölle ja kylvöpäivän seitsemälle ahkeralle talkoolaiselle, homma sujui ripeästi. Oheisessa kuvassa ovat vasemmalta alkaen Jorma  Norman, Kauko Ylioinas ja kiertotalouskoordinaattori Sanna-Mari Suopajärvi/ P-P Leader ry.