Virkistysniemi

Paakkolan Virkistysniemi sijaitsee rantatien varressa  Kemijoen rannassa. Alue on kyläyhdistyksen hallinnoima ja ylläpitämä. Se on tarkoitettu kyläläisten, muiden tervolalaisten ja matkailijoiden pysähtymis- ja oleskelupaikaksi. Alueella sijaitsee mm. kota, wc, yleinen uimaranta pukukoppeineen, ohjelma-ja tanssilava, venelaituri ja veneenlaskupaikka sekä leikkikenttä varusteineen.

Paakkolan Juhannusta on juhlittu jo useiden vuosikymmenien ajan. Virkistysniemessä  Paakkolan Juhannusta oli kesällä 2020 kauniissa kesäisessä säässä n 220 henkilöä juhlistamassa. Paakkola kantoi kortensa kekoon myös Suomi 1oo-  vuonna  kansalliseen Hulahula Juhannus -tanssiennätyksen tekemiseen.

Kesäisin ranta-alueella on toteutettu erilaisia maisemanhoito- ja viherrakennustöitä. Samalla on parannettu esteettisyyttä ja käytettävyyttä esim varustuksen osalta (mm sähkökaappi, ilmoitustaulu) mahdollistaen äänentoistoa edelllyttävät tilaisuudet. Alueella on asianmukainen P-alue. Virkistysniemi on kehittymässä viihtyisäksi oleskelupaikaksi ja sen maisema on mitä kaunein.

Paakkolan Virkistysniemi, Paakkolantie 448, 95325 Paakkola.