Kesä Paakkolassa

2.9.2019

Paakkolan kyläyhdistyksen ja aktiivien kesä oli kiireinen.

Paakkolassa kesäkausi alkoi kylätalkoilla, jolloin siivottiin kylänraittia ja kulotettiin heinikkoja. Keskikesänjuhlaa vietettiin ns. perinteisinmenoin Virkistysniemessä. Juhannuksen juhlintaan osallistui väkeä n. 300 henkeä.

Kylätalon remontointia jatkettiin, kohteen ollessa ns. laajennusosa. Tila purettiin sisältä ja osittain myös ulkoa. Ulkoverhous vaihdettiin, pinta maalattiin, lisälämpöeristeet seiniin lisättiin ja sadevesijärjestelmä taloon hankittiin. Sisällä seinät pinnoitettiin ja uusia varastotiloja rakennettiin. Uusittu eteistila on tilava ja valoisa.

Paakkola -päivää juhlistettiin heinää seivästäen ja lohikeittoa syöden sekä yhteislaulut laulaen. Väkeä osallistui päivän tapahtumiin n. 70 henkeä.

Kesän talkoisiin osallistuneet ovat kiitokset ansainneet! Kyläyhdistys tarjosikin halukkaille, talkoisiin osalllistuneille, liput Pohjanrantaan, Teatteri Neliapilan näytökseen. - Kiitos ahkerille ja aktiivisille!