Mutta hyvinhän se meni

10.12.2017

Lapin Kansa, tekstaripalsta 14.12.2017.
Ilmoitus Lounais-Lapissa 2.12.2017

Kyläyhdistyksen toimintavuosi 2017 kaartelee kohti päätöstään hyvissä tunnelmissa. Päättyvä vuosi oli kylän ja kyläyhdistyksen kannalta onnistunut sekä monipuolinen. - Vuoden ruunasi Itsenäisyyspäivän juhlaruokailu Kylätalo Suvantolassa.

Paakkolan kyläyhdistyksen toimintavuosi 2017 oli erinomainen. Toiminnallista kasvua edellisvuosiin tapahtui monilla eri "mittareilla" tarkasteltuna, erityisesti tapahtumien määrällisenä kasvuna ja toiseksi osallistuneiden henkilöiden määrän moninkertaistumisena. Jäsenkehitys oli myönteinen, kasvun ollessa lähes 100 %. Myös talkoolaisten määrä on kasvanut sekä uusia aktiiveja saatu mukaan toimintaan. - Kiitos tästä kaikesta kuuluu meille kaikille!

Toimintavuoden päättää joulukuu ja siihen ajoittuneet tapahtumat. Itsenäisyyspäivänä oli Paakkolan Kylätalo Suvantolassa juhlaruokailu, jonka loman oli sijoitettu ohjelmanumeroita. Tilaisuuden suosio yllätti positiivisesti, kun osallistujia oli liki 130 henkeä. Kyläyhdistys sai osakseen kiitoksia järjestelyistä, mutta eritoten ruoasta ja palvelusta. - Kiitos tästä kuuluu erityisesti keittiöön eli Tommille, Elsalle, Liisalle, Marjatalle, Kaleville, Marketalle ja Paakkolan maa- ja kotitalousseuran naisille! Osallistujien joukko oli saapunut Paakkolaan läheltä ja kaukaa eli ympäri Tervolaa, mutta myös Keminmaasta, Kemistä, Torniosta sekä kauempaakin. Tunnelma oli kotoisa ja väki viihtyi. - Kiitos kaikille osallistuneille!

Lauantaina, 9. joulukuuta oli kylätalolla Paakkolan Kauneimmat Joululaulut. Tialisuuteen osallistui liki 80 henkeä, saaden nauttia yhteislaulusta sekä joulupuurosta ja torttukahveista. Yhteislaulun lisäksi ohjelmaan sisältyi tavara-arpajaiset ja palkintoja olikin riittävästi. - Kiitos myös tähän tilaisuuteemme osallistuneille sekä keittiön talkoolaisille!

Tästä on hyvä jatkaa ensi vuoteen, jolloin hyviksi havaittuja toimintamuotoja tullaan näkemään ja kokemaan uudestaan, mutta jotain uuttakin on tulossa. - Toivotamme kaikki entiset ja uudet aktiivisesti mukaan myös ensi vuoden toimintaamme!

Hyvää Joulua kaikille!