Paakkolan Juhannusaatto oli loistava!

23.6.2017

Ravintolateltassa kävi vilske koko illan.
Ihmisiä riitti paljolti vielä puoliltaöinkin.
Tanssilava oli lainassa Tervolan Nuorisoseuralta.

Paakkolan Juhannusaatto ,Hulahula Suomi sisällön kanssa oli kerrassaan loistava! Vaikka aurinko ei näyttäytynytkään, oli keli aika kohtuullinen.

Paakkolan kyläyhdistyksen järjestämä juhannusaatto Virkistysniemessä kera Hulahula Suomi -tapahtumasarjan Paakkolan osatapahtuman, oli kerrassaan onnistunut kokonaisuus.

Kyläyhdistys aloitti valmistelut jo kesäkuun alussa, kun alueella suoritettiin mittavat maanrakennustyöt. Loppuhuipennus alkoi torstaina 22.6. tanssilavan kuljetuksella ja paikalleen asennuksella. Sitkeimmät jaksoivat ahertaa iltamyöhään lavalle suojakaiteet. Touhua riitti koko aattopäiväksi, kun alueelle pystytettiin telttaravintola, kuljetettiin tarvittavat kalusteet sekä laitettiin asiaan kuuluvat somisteet.

Juhannusaatto alkoi klo 20:00, jolloin jo saapuivatkin ensimmäiset vieraat. Väkeä alkoi saapua Virkistysniemeen runsaammin klo 21:30 tietämillä. Klo 22:00 oli illan ensimmäinen kohokohta, kun ämyreistä kajahti ilmoille Robinin Hulahula -biisi, josta tehtii Live-lähtetys maailmalle. Tällä yhteistanssilla osallistuttiin maailmanennätyksen tekoon. Tavoitteena oli, että samaan aikaan saman biisin tanssisi ympärimaan, ja jopa ulkomaillakin, yli 300 000 ihmistä. Paakkolassa kannettiin oma korsi kekoon erinomaisella osallistujamäärällä eli 198 henkilöä.

Paakkolan juhannusaattoa jatkettiin klo 22:30 kokonsytyttämisellä. Jo tätä ennen oli vastarannalla palanut useampikin kokko. Juhannusaaton juhlinta jatkui rauhallisissa tunnelmissa aina klo 01:00 saakka.

Paakkolan Hulahula Suomi -juhannukseen osallistui kaikenkaikkiaan n. 300 henkeä. Ajoneuvojakin oli Paakkolantien varsilla ja lähialueen paikoitusaluilla lähes puolitoistasataa. - Ensi vuonna on uusi juhannus ja uudet jutut.