Paakkolan kyläpäivä oli kokonaisuudessaan erinomainen

22.4.2017

Paakkolalaiset osallistuivat innostuneesti keskusteluun, ideointiin ja tarpeiden arviointiin. - Millaisia palveluita ja kehittämistoimia tarvitsemme nyt, entäpä huomenna?
Marketta ja Elsa antoivat täyden kympin digipalveluiden käytölle, käyttöosaamiselleen ja palveluiden tarpeellisuudelle.

Kyläpäivä, jossa keskityttiin kylän kehittämistarpeiden ja -potentiaalisen tunnistamiseen sekä kyläläisten odotuksien esiinnostamiseen oli kevätkokouksen kera onnistunut kokonaisuus.

Paakkolan kylä on ehdolla yhdeksi kuudesta kylästä, joissa ryhdytään kehittämään palveluita, yhteisöllisyyttä ja elinvoimaisempaa huomista. Paakkola on ainut tervolalainen kylä, jossa lähdettäisiin tekemään päämäärähakuista kehittämistyötä yhteistyössä Majakka ry:n Yhtä köyttä -hankkeen kanssa. Mikäli Paakkola hyväksytään pilottikyläksi, käynistyvät kehittämistoimet jo kesäkuussa 2017. Kyläläisille kehittäminen tulisi näkyväksi ja kuuluvaksi syksyn aikana.

Kyläpäivän aluksi nautittiin maittava lounas, jossa oli tarjolla hernekeittoa lisukkeineen sekä pannukakkua kera hillon ja kermavaahdon. Kylän kehittämistarpeiden kartoitukseen osallistui lähes 30 henkinen joukko asiasta innostuneita henkilöitä.

Kyläpäivän päätteeksi pidettiin kyläyhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous, jossa hyväksyttiin vuoden 2016 tilinpäätös ja toimintakertomus sekä käsiteltiin toiminnantarkastajan lausunto. Kokous vahvisti päätöksellään tilinpäätöksen sekä myönsi vastuuvapauden toiminnasta, taloudesta ja hallinnosta vastuu- ja tilivelvollisille toimikaudelta 2016.

Kiitos kaikille osallistuneille! - Huomista rakennamme jo tänään - yhdessä.