Tervolan kunnanvaltuusto kokoontui Paakkolassa

23.3.2017

Kunnanvaltuusto piti kokouksensa Paakkolan Kylätalo Suvantolassa 23.3.2017, klo 17. Kylätalolla oli valtuutettujen, kunnan viranhaltijoiden ja kyläläisten joukko, ollen kokonaisvahvuudeltaan lähes 40 henkeä.

Tervolan kunnan 150-vuotisjuhlallisuudet näkyvät myös kylillä. Kunnanvaltuusto jalkaantui kylille, pitäen virallisen kokouksensa Paakkolassa, joka oli laatuaan ensinmäinen kylillä pidettävistä valtuustonkokouksista.

Kokousken aluksi Paakkolan kyläyhdistyksen puheenjohtaja Janne Okkonen piti valtuustolle pienen puheen, jossa hän käsitteli kylän tilaa, kehittämisnäkymiä, kylätalohanketta ja yhteistyömahdollisuuksia eri tahojen kanssa toteutettavaksi, koskien mm. ranta-alueen kunostusta ja kehittämistä.

Kunnanvaltuusto valitsi kokouksessaan Tervolan kunnan uudeksi hallintojohtajaksi Sari Tervaniemen. Tervaniemi on viimeksi toiminut vs. hallintojohtajana ja sitä ennen hallintosihteerinä. Edellisen lisäksi kunnanvaltuuston asialistalla olivat mm. uuden hallintosäännön käsittely, biologian ja maantiedon opettajan viran lakkauttaminen ja biologian ja maantiedon tuntiopettajan toimen perustaminen, kaavoituskatsauksen käsittely ja ns. kiintiöpakolaispaikkojen täyttäminen Tervolassa.

Kokousken päätteeksi nautittiin Paakkolan kyläyhdistyksen keittiö- ja taloustoimikunnan järjestämät kokouskahvit, jotka olivatkin varsin maittavat suolaisine ja makeine kahvileipineen.

Todettakoon lopuksi, että niin päättäjät, kuin myös viranhaltijat tuntuivat viihtyvän Paakkolassa. - Mikäs täällä on ollessamme. :)